Als je e-mails verzendt vanaf je domein naar bijvoorbeeld een @hotmail.com of @outlook.com adres en je krijgt een bounce-melding terug over een blokkade van het netwerk, dan heeft Microsoft je IP-adres op hun blocklist gezet.

Je IP kan bijvoorbeeld op de blocklist terecht zijn gekomen als enkele IP adressen (zelfs voor een korte periode) spam versturen en vervolgens een IP-range waar ook jouw IP onder valt op de lijst wordt opgenomen.

Microsoft voegt automatisch IP-adressen toe aan een blocklist als daar spam vanaf is gekomen, of klachten over zijn ontvangen. Dit gebeurt op zo'n grote schaal dat Microsoft zelfs voor hun eigen diensten geen enkele garantie biedt op hun eigen IP-adressen. Het enige dat wij dan ook kunnen doen is je aanraden een delisting aan te vragen. Deze zal bijna altijd gehonoreerd worden zo lang je de stappen hieronder volgt:

Voor delisting van je IP adres zijn er twee opties:

Het formulier op de website van Microsoft.
Een e-mail sturen vanaf je domein naar delist@messaging.microsoft.com met het verzoek je IP te delisten (enkel bij blokkade van mails naar @live.com/nl of @hotmail.com/nl adressen).

Na terugkoppeling van Microsoft kan het nog maximaal 24 tot 48 uur duren voordat je IP weer van de blocklist verwijderd is.
Was dit artikel behulpzaam ?
annuleren
Dank je wel !